Παρασκευή, Αυγούστου 04, 2006

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ:
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ



Ενώστε τη φωνή σας στην υπεράσπιση της διδασκαλίας της Εξέλιξης !!

Κλικ! στον τίτλο:
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Eμείς που υπογράφουμε το ακόλουθο κείμενο ζητούμε από την Ελληνική Πολιτεία να αναγνωρίσει τη σημασία της διδασκαλίας της Βιολογίας στην εκπαίδευση, προχωρώντας στην αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων και των προγραμμάτων σπουδών του Γυμνασίου, του Λυκείου (Ενιαίου και Τεχνικού), σύμφωνα με τα διεθνώς ισχύοντα και τις ανάγκες του έλληνα μαθητή και αυριανού πολίτη για ουσιαστική γνώση και κατανόηση των βιολογικών φαινομένων.

Ιδιαιτέρως ζητούμε στην αναμόρφωση αυτή να περιλαμβάνεται η διδασκαλία της Εξέλιξης, που είτε δεν προβλέπεται (Λύκειο), είτε προβλέπεται και για διάφορους λόγους δεν πραγματοποιείται (Γυμνάσιο), παρά τη σημασία της ως ενοποιητικό πλαίσιο της επιστήμης της Βιολογίας και την ανυπολόγιστη παιδαγωγική αξία της.

Χωρίς τη διδασκαλία της Εξέλιξης οι μαθητές μας δεν στερούνται της γνώσης ενός εξειδικευμένου κεφαλαίου της Βιολογίας, αλλά της δυνατότητας να κατανοήσουν τα μεγάλα θέματα υγείας και περιβάλλοντος που καθημερινά καταγράφει η τρέχουσα παγκόσμια επικαιρότητα.
Χωρίς τη διδασκαλία της Εξέλιξης οι μαθητές μας δεν μπορούν να κατανοήσουν,
• Γιατί ο ιός της γρίπης των πτηνών μπορεί να εξελιχθεί σε παγκόσμια απειλή,
• Γιατί η αλόγιστη χρήση αντιβιοτικών εξασθενίζει το οπλοστάσιό μας έναντι των παθογόνων μικροβίων,
• Γιατί είναι απομακρυσμένη χρονικά η δυνατότητα παραγωγής εμβολίου κατά του AIDS,
• Πώς δημιουργήθηκαν και γιατί δεν είναι ανεξάντλητα τα ορυκτά καύσιμα,
• Πώς διαμορφώθηκε και πώς επηρεάζεται από την ανθρώπινη δραστηριότητα η ατμόσφαιρα και συνεπώς το κλίμα του πλανήτη,
• Ποιους κινδύνους εγκυμονεί για το περιβάλλον η απελευθέρωση γενετικά τροποποιημένων οργανισμών,
και συνεπώς δεν είναι σε θέση να πάρουν αποφάσεις και να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές, που είναι κρίσιμες για τη διατήρηση του αγαθού της ατομικής και δημόσιας υγείας και την προστασία του περιβάλλοντος.
Τέλος χωρίς τη διδασκαλία της Εξέλιξης οι μαθητές μας στερούνται από τη γνώση ενός σημαντικού μαθήματος που αφορά στη γνώση του κόσμου στον οποίο ζουν και ταυτόχρονα στη γνώση της βιολογικής υπόστασής τους και της ιστορίας της.

• Αυτό το μάθημα βιολογικής αυτογνωσίας μπορεί να κάνει το νέο μας ικανό να απολαμβάνει και να σέβεται περισσότερο το αγαθό της ζωής σε όποια μορφή και αν εκδηλώνεται.

• Αυτό το μάθημα μπορεί να κάνει το νέο μας περισσότερο υπεύθυνο ως πολίτη σε ένα κόσμο του οποίου οι ραγδαίες μεταβολές δεν είναι απειλή, αλλά προκλήσεις για ατομικές και συλλογικές αποφάσεις που θα τον καταστήσουν περισσότερο δίκαιο, περισσότερο βιώσιμο και ευτυχή.



13 σχόλια:

Rodia είπε...

Οταν σκεφτομαι πως αύριο οι νέοι θα είναι σε καλύτερη μοίρα.. ενμερωμένοι για να αντιμετωπίζουν διάφορους παραλογισμούς.. αισθάνομαι και'γώ πιο καλά και λιγότερο μελαγχολικά!:-))

phivos είπε...

Ροδιά,

Είναι όντως καιρός επιτέλους να τεθεί το θέμα και στην Ελλάδα. Οποιοσδήποτε σοβαρός άνθρωπος, αναγνωρίζει την θεωρεία της Εξέλιξης σαν την μόνη εκδοχή που μπορεί να υπάρξει. Αλλά ο άνεμος τελευταία, φυσάει αντίθετα.

Η Εκκλησία που μονοπωλεί το εκπαιδευτικό σύστημα, έχει φοβερή επιρροή στη σκέψη του ελληνικού λαού και μεγάλη δύναμη επιβολής ιδεών. Μην ξεχνάς τους 2.000.000 Ελληνες που υπέγραψαν για τις ταυτότητες.

Η Ελληνική Πολιτεία κυβερνάται από ένα ιδεολογικό χώρο που είναι στο μεγαλύτερο μέρος του οπαδός της θεωρείας της Δημιουργίας και όχι της θεωρείας της Εξέλιξης.

Και είναι σίγουρο ότι δεν έχει καμιά διάθεση ν'ανοίξει ένα ακόμη μέτωπο, στο χώρο της παιδείας.

Χώρια που και διεθνώς οι ιδέες του σκότους κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Κοίτα το εκατομμύριο + νέους που τρέχουν στα φεστιβάλ του Πάπα. Κοίτα το θέμα που δημιούργησε ο Μπους με την εισαγωγή του μαθήματος της Θεωρείας της εξέλιξης στα αμερικάνικα σχολεία.

Λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος για την πορεία των πραγμάτων. Και βέβαια είμαι υπέρ του να τεθεί το ζήτημα και βέβαια υποστηρίζω την ιδέα, ακόμη κι αν πιστεύω ότι είναι χαμένη απ'την αρχή. Αυτός όμως δεν είναι λόγος να μην παλεύεις!

Rodia είπε...

Ενας φίλος εκπαιδευτικός μου έγραψε σήμερα:

"...τα νέα παιδιά (...) θεωρούν εγκυρώτερο ότι εκπορεύεται από το Λιακόπουλο, τις εκπομπές της κας Δρούζα ή του κου Χαρδαβέλα, παρά από οποιαδήποτε επιστημονική πηγή."

ΤΟΜΠΟΛΑ!

phivos είπε...

Οπως τόπες!

ΤΟΜΠΟΛΑ!

Nathalie είπε...

Μακάρι να γινόταν κάτι τέτοιο,αλλά μάλλον ουτοπικό μου φαίνεται..

Black Pearl είπε...

Κυρία Ροδία, εξαιρετική η πρωτοβουλία σας!!! Χαίρομαι επίσης που βλέπω στο site υπογραφές πολλών καθηγητών μου και φίλων μου καθηγητών άλλων τμημάτων. Πρέπει κάποτε να προχωρήσει αυτός ο τόπος μπροστά.

Κύριε Φοίβο, θα διαφωνήσω μαζί σας με την άποψη ότι ένα εκατομμύριο νέοι που τρέχουν στο φεστιβάλ της Καθολικής Εκκλησίας είναι δυνάμεις του σκότους. Θα μπορούσαμε ίσως να ανοίξουμε κάπου μια κουβέντα γι' αυτό το θέμα, αλλά με δυο λέξεις πρέπει να σας πω - όπως τα ζω και τα βλέπω τα πράγματα - ότι (όσο τουλάχιστον αφορά τον αποβιώσαντα Ιωάννη Παύλο ΙΙ) - ο πάπας είναι ένα πρόσωπο που πλέον έχει τυπικά και μόνο το αλάθητο και ορισμένες προσωπικές απόψεις (π.χ. περι προφυλακτικών) και έχει κατέβει από τον άμβωνα στο επίπεδο του κόσμου και έχει γίνει περισσότερο προσιτός από οποιονδήποτε ελληνορθόδοξο τραγοδεσπότη.

Η δε Καθολική Εκκλησία βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με τις νέες προκλήσεις της κοινωνίας. Μπορεί να σας φαίνονται παράξενα αυτά που λεω αλλά η εμπειρία ανάγνωσης βιβλίων, περιοδικών αλλά και η ακρόαση των καναλιών του παπικού 2000, του γαλλικού KTO και διαφόρων άλλων μου έχει δώσει την εντύπωση πως τουλάχιστον η Καθολική Εκκλησία δεν εχθρεύεται τη θεωρία της Εξέλιξης (πως θα μπορούσε άλλωστε, όταν έχει γίνει κοινή συνείδηση) αλλά τον τρόπο με τον οποίο ορισμένοι κακόβουλοι τη χρησιμοποιούν ως όπλο επίθεσης για να πουν οτι "ότι είχε η Εκκλησία να το δώσει το έδωσε, πάμε γι' άλλα"...

phivos είπε...

Κε Black Pearl,

"διεθνώς οι ιδέες του σκότους κερδίζουν συνεχώς έδαφος"
"ένα εκατομμύριο νέοι που τρέχουν στο φεστιβάλ της Καθολικής Εκκλησίας είναι δυνάμεις του σκότους"

βλέπετε κάποια ομοιότητα ανάμεσα σ'αυτές τις δυο φράσεις;

raffinata είπε...

εγώ πάλι, δεν κατάλαβα ακριβώς τι πρέπει να κάνω... να στείλω e-mail με τα στοιχεία μου, έτσι απλά; Ωραία η κίνηση πάντως, ας μου πει κάποιος της ξανθχιάς τι να κάνω ;)

Άσε που στη σελίδα με τα ονόματα είναι όλοι καθηγητές, διδάκτορες κλπ, και κόμπλαρα η Μ.Κ. ιδιωτικός υπάλληλος...και μεσήλιξ φοιτήτρια ανθρωπιστικών σπουδών

advocatus diaboli είπε...

Μη ξεχνάμε και ότι σε μερικές πολιτείες των ΗΠΑ έχει απαγορευθεί να διδάσκεται η θεωρία της εξέλιξης στα σχολεία. Δεν πρέπει να αφήσουμε έτσι τέτοιο σκοταδισμό. Αλλά, πείτε μου κι εμένα πώς μπορώ να υπογράψω- ξανθιά ως φαίνεται...

Rodia είπε...

Βρε παιδιά! χμμ.. κορίτσια ήθελα να πω.. Υπάρχει ένα κουτάκι στα δεξιά της σελίδας που το πατάς και στέλνεις μέηλ (στον υπεύθυνο της σελίδας) με τα στοιχεία σου που θέλεις να ανακοινωθούν, (μπορείς να στείλεις και κανα τηλ. για να δηλώσεις "πραγματικό" πρόσωπο με τη σημείωση να ΜΗ δημοσιοποιηθεί) γράφεις και καμιά καλή κουβέντα και αυτό είναι!

..άντε, τα πηρα τώρα και πάω να βαφτώ κατάξανθη!..
(να ρωτάω και'γω κάτι που και που)

σμουτς!:-))))

advocatus diaboli είπε...

Κουτάκι; Τι κουτάκι; Χα- χα! αστειεύομαι βέβαια. Καμιά φορά δεν βλέπεις ό,τι είναι μπροστά στα μάτια σου αλλά αυτό δεν λέγεται- παρακαλώ!- στραβομάρα, αφηρημάδα θέλω να λέγεται.

Epoptes είπε...

Μόνο το 55% των Ελλήνων αποδέχεται την καταγωγή του ανθρώπου από προηγούμενα είδη ζώων. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της επιστημονικής αγραμματοσύνης και θρησκοληψίας.

Ανώνυμος είπε...

Cool blog, interesting information... Keep it UP farmer &aposs group insurance omaha nebraska email marketing company forum email