Παρασκευή, Ιουνίου 09, 2006

Μιλάτε Ελληνικά?

Η ελληνική γλώσσα έχει ρήματα, σε ενεργητική και παθητική φωνή...

Αντικείμενα, υποκείμενα, προθέσεις, επιθετικούς και επιρρηματικούς προσδιορισμούς... Είναι μια τόσο πλούσια γλώσσα. Τόσο σε νοήματα όσο και στην χρήση της...

Τότε γιατί δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε? Γιατί αυτή η γλώσσα μας απομακρύνει? Γιατί εγώ λέω κάτι, εσύ διαβάζεις κάτι άλλο, απαντάς ένα τρίτο κι εγώ καταλαβαίνω πάλι κάτι διαφορετικό? Ποια πρόθεση μπήκε ανάμεσα μας και έκανε την διαδρομή αυτής της λέξης τόσο δύσκολη?

Γιατί όλοι οι προσδιορισμοί έγιναν πια επιθετικοί?

που πήγε ο πληθυντικός του Εμείς και υπάρχει μόνο το Εγώ και το Εσύ?

και τα θαυμαστικά γιατί δεν σημαίνουν πια θαυμασμό αλλά ένταση?

7 σχόλια:

raffinata είπε...

μήπως γιατί δεν ακούμε τι λέει ο άλλος αλλά περιμένουμε να πούμε αυτά που θέλουμε εμείς; που μπορεί να είναι και άσχετα μ' αυτά που λέει κι εννοεί ο άλλος, ο συνομιλητής μας ...(υποψία)
το ίδιο και στα γραπτά: άλλα γράφουμε, ό,τι βολεύει τον άλλο διαβάζει... (αμηχανία)
Δεν έχω απάντηση σε τόσα γιατί!(θαυμαστικό)

καλώς ήρθες Ίσιδα :) (χαμόγελο)

Ergotelina είπε...

Eτσι ειναι η γλωσσα του Ιντερνετ...

Πληγωθηκες;;..απο μια γλωσσα;;

Σιγα μην τσακιζει και virtual
κοκκαλα...

Μ αρεσει η ενταση....

Καλη σου νυχτα Μυστήρια Ισις...........
..................................
για τα αγαπημενα μου αποσιωπητικα
δεν ειπες τιποτα....................

raffinata είπε...

χα, εργοτελίνα, εγώ τα έχω ψωμοτύρι τα αποσιωπητικά... τους έχω αφιερώσει και post στο blog μου παλαιότερα ;)

solaris είπε...

Nice to be more in the team! Kαλώς ήρθες Isis Veiled, ma ti onoma! Kαι εγώ φρέσκος εδώ (thanks again RaFFinata μπλεγμενος μεσα σε πολλες γλώσσες (ακόμα δεν ξέρω σε τι γλώσσα είναι τα ονειρά μου, από τις πέντε που μιλάω το ίδιο καλά με τα Ελληνικά, τη μητρικη μου. Πιστεύω οτι η γλώσσα γενικά είναι μιγάς. Είναι η φύση της τέτοια. Οι μιγάδες μπορεί να είναι όμορφοι, μπορεί να είναι άσχημοι. Αλλά η ομορφιά ή η ασχήμια δεν ανήκουν στη φύση του μιγάδα. Δεν συμβαίνουν επειδή είναι μιγάδας. Και αν αποδέχεσαι ότι η γλώσσα είναι μιγάς δεν σημαίνει πως οποιοσδήποτε μιγάδας είναι αποδεκτός. Αυτός που θα χρησιμοποιήσει τη γλώσσα, ο καλλιτέχνης της γλώσσας –διότι περί καλλιτέχνη πρόκειται και ο καλλιτέχνης μπορεί να είναι καλός ή κακός– δεν μπορεί, εξ ορισμού, απλώς να εφαρμόζει τους άκαμπτους κανόνες ενός λογισμού η κανονα. Η ενότητα ύφους δεν προσδιορίζεται από κάποια απόλυτη εφαρμογή κανόνων, γραμματικών ή συντακτικών. Και πολλά βιβλία που έχουν γραφεί από γνωστούς και καλούς ως επιστήμονες γλωσσολόγους αποτελούν χονδροειδείς διαπιστώσεις. Το ύφος είναι μια πολύ πιο λεπταίσθητη δουλειά.
Η μιγάδα γλώσσα, λοιπόν, θα δανειστεί από τον κορμό, ενίοτε και από τις ρίζες για να φτιάξει δικά της στοιχεία, καινούργια. Από προσωπική εμπειρία, τολμώ να αναφέρω ότι πολλές φορές στράφηκα στον κορμό για να αποδώσω ξένες λέξεις στα ελληνικά και ο κορμός δεν με πρόδωσε ποτέ. Vi ses / lol everybody

Ergotelina είπε...

Αναρωτιεμαι ποια ειναι η γλωσσα
των Μελαγχολικων....

μεσα στην μελαγχολια τους
μπορει να ειρωνευονται;..

ή τα βλεπουν ολα σχεδον μαυρα;..

Isis Veiled είπε...

καλημέρα σε όλους και ευχαριστώ για το καλοσώρισμα :)

για τα αποσιωπητικά έχω γράψει κι εγώ κάποτε (φαίνεται μας εμπνέουν Μαρία μου) ένα κείμενο που λέγεται encoding... ελπίζω κάποτε να μπορέσει να ξαναδεί το φως της μέρας..

τώρα, ως προς το συγκεκριμένο ποστ... κάνατε το συνηθισμένο λάθος, που είναι τελικά και το θέμα μου... ερμηνεύσατε αυτό που γράφω με βάση την μπλογκο-επικαιρότητα...

δεν είναι όμως έτσι.. την αφορμή την πήρα από μια συζήτηση με έναν πολύ καλό φίλο, και μετά όλο αυτό αναπτύχθηκε σε ένα καινούριο αυτόνομο κείμενο... ξεδιπλώνω την σκέψη μου και χρησιμοποιώ τις λέξεις "διακοσμητικά" κατά κάποιο τρόπο...

όταν γράφω σπάνια είναι ημερολογιακά, συνήθως συμβαίνει αυτό που είπα παραπάνω....

δεν μπορώ όμως να σας πω, πόσο σας ευχαριστώ που είμαι στην παρέα σας... όλους!(χεχ..εδώ δηλώνει το θαυμαστικό την ένταση του θαυμασμού)

φιλιά και καλημέρες :)

nicola beerman είπε...

Εγω...θα μιλησω προσωπικα και θα πω το εξης:οταν ξεκιναω μια προταση με το ''εγω''αμεσως κανω παυση και σκεφτομαι να το αλλαξω μην τυχον και νομισουν οι αλλοι οτι θελω να μιλαμε μοναχα για τον εαυτο μου.Δεν χρησιμοποιω ομως το ''εμεις'' γιατι ειναι σαν να προδιαθετω τους αλλους οτι η αποψη μου ταυτιζεται με αυτη του συνολου...(αυτο υφισταται και δεν αποποιουμαι τις ευθυνες που προκυπτουν απ'το γεγονος οτι ειμαι εγωιστης)