Την εβδομάδα που μας πέρασε έλειπα σε ένα επαγγελματικό ταξιδάκι.
Όσο περιέργο και αν σας φανεί, σε αυτό το ταξίδι αντιμετώπισα δύο τελείως άσχετους μεταξύ τους προβληματισμούς :
α) ο πρώτος προβληματισμός είναι στρατιωτικής / πολεμικής υφής αλλά , πιστέψτε με, είναι τόσο εύκολο ή δύσκολο να απαντηθεί από έναν υδραυλικό όσο και από έναν στρατηγό.Αυτό συμβαίνει γιατί η απάντηση δεν σχετίζεται με τεχνικά ή τακτικά θέματα αλλά με ηθική και οπτική γωνία :
φανταστείτε ότι είστε ναύαρχος και πλέετε στο Αιγαίο με τη δύναμη σας η οποία αποτελείται από δεκάδες πλοία, άρα και χιλιάδες ψυχές.
Επίσης φανταστείτε ότι σας έχει ανατεθεί η προστασία ενός νησιού.
Στο αιγαίο έχουν "βγει" και οι αντίπαλοί σας και σας πάιζουν "μαν του μαν".Δηλαδή, κοντά σε κάθε σας πλοίο, βρίσκεται και ένα του αντιπάλου.
Σας λέει, τώρα ο διαιτητής, "μην κλιμακώσετε σε καμία περίπτωση!".
Για να το εξασφαλίσει αυτό, σας λέει επιπλέον ότι προσβολή αντιπάλου πλοίου μπορείτε να εκτελέσετε μόνο στην περιοχή που θα εκδηλωθεί βία και σε περίπτωση αυτοάμυνας.
Ιδού λοιπόν το δίλλημα :
1)τι έννοια έχει η αντεπίθεση αυτοάμυνας σε μάχη μεταξύ πλοίων όταν υπάρχει δίπλα σου ένα κανόνι του οποίου ένα βλήμα μπορεί να κατεδαφίσει οικοδομικό τετράγωνο (5 ιντσών high capacity για όσους έχουν ιδέα) που σε σημαδεύει και έχει ταχυβολία περίπου 3-5 βλήματα το λεπτό.
Εγώ το καταλαβαίνω σαν "άμα σε φάνε θα στείλουμε άλλον να αυτοαμυνθεί για σένα".Μόνο που όταν έφυγες δε θυμάσαι να άφησες άλλον πίσω για δεύτερο κύμα.
2)Αν ένα πλοίο στη Χίο , μάθει από τον ασύρματο ότι ένα άλλο δικό μας βυθίστηκε από αντιπάλους στη Ρόδο και δίπλα του υπάρχει αντίπαλο πλοίο,΄πρέπει να μην το προσβάλλει για να μην κλιμακώσει και να μετράει τα κύματα αδιάφορα?
3)Είναι δυνατόν στον ναυτικό αγώνα , άραγε, να υπάρξει ποτέ αυτό που λέμε "ελεγχόμενη κρίση" ή άμα πέσει η πρώτη θα γίνει της πόρνης?
4)Αν ισχύει το (3), είναι φρόνιμο να περιμένεις να φάς την πρώτη?
5) Μήπως όποιος μιλάει για διαχείριση κρίσης στο Αιγαίο, δεν ξέρει τι του γίνεται και θα την πληρώσει πολύς κοσμάκης για χάρη του?
Αυτά τα ολίγα για αρχή.
Ο δεύτερος προβληματισμός που μου προέκυψε ήταν άσχετος και έχει να κάνει με τις σχέσεις των δύο φύλων στον ίδιο εργασιακό χώρο.
Μια σουρλουλού κουνιέται σε κάποιον μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο.Αυτός ανταποκρίνεται.Αντίστροφα : ένας καραγκιόζης το παίζει δον ζουάν σε κάποια στον εργασιακό του χώρο.Αυτή ανταποκρίνεται.
Και στιςδύο περιπτώσεις το "ζεύγος" γίνεται (μοιραία, κάποια στιγμή) αδιάκριτο. Θεάται περιέργες ώρες απομονωμένο σε απόμερα μέρη όπου δεν δικαιολογείται η παρουσία κανενός από τους δύο, είναι συνέχεια μαζί και μουρμουρίζουν, απομονώνονται από τους υπόλοιπους,κάνουν πολλές χειραψίες μεταξύ τους, παίρνουν συνεχώς ταυτόχρονες άδειες, φεύγουν και έρχονται στη δουλειά πάντα μάζί κλπ κλπ.
Ιδού τα διλλήματα :
α)δικαιολογούνται οι υπόλοιποι να τους συζητάνε?
β)αν δεν δικαιολογούνται, αυτοί που γίνονται αδιάκριτοι φταίνε εν μέρη στο ότι δεν διαφυλάτουν σωστά την προσωπική τους σχέση?
γ)η επιδίωξη σχέσης στον ίδιο εργασιακό χώρο είναι καλό, κακό ή αδιάφορο γενικώς?
δ)αν δεν είναι κακό,τότε πως διασφαλίζεται η δίκαιη μεταχείριση όταν ανάμεσα στους υφισταμένους σου βρίσκεται ή γκόμενα ή ο γκόμενός σου?
ε)αν οι ερωτικές σχέσεις (που γίνονται αντιληπτές) μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο, δεν είναι θέμα που προκαλεί συζήτηση, τότε με το ίδιο σκεπτικό δε θα έπρεπε να λέμε " θα πάρω μια τσόντα μπροστά σε όλους, θα μπώ στην τουαλέτα, θα ακουστεί τσουκου-τσουκου-τσουκου-τσουκου-ααααααααχ!, και όταν βγώ θα είναι κουτσομπόληδες και κακοπροαίρετοι όσοι πουν ότι μαλακίστηκα γιατί δεν τους αφορά η προσωπική μου ζωή".
στ)μήπως η επιδίωξη σχέσης μέσα στη δουλειά είναι δείγμα ανεπαρκούς και ελλειπούς μοντέλου διαβίωσης έξω από αυτήν?μήπως είναι αυτό που λέμε "χέζεις εκεί που τρώς"?
Όταν θα έχω κατασταλάξει στις απαντήσεις θα τις εκδόσω :-)
Νικολο 08
Κυριακή, Σεπτεμβρίου 28, 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
15 σχόλια:
Απλές οι ερωτήσεις σου. Ιδού οι απαντήσεις:
Περί εχθροπραξιών:
1) Καμμία. Είναι καθαρά διπλωματική έννοια.
2) Εξαρτάται τους εκάστοτε κανόνες. Υπό Κ.Σ. όμως πρέπει να του ρίξει.
3) Άμα γίνοταν της πόρνης με την πρώτη, θα είχε αφανιστεί όλος ο πλανήτης.
4) Είναι όσο φρόνιμο είναι και για τον άλλο.
6) Εννοείται. Όπως ισχύει με όλες τις διαχειρίσεις κρίσεων ανά τον κόσμο. Το Αιγαίο πάντως δεν είναι από τις θερμές περιοχές για να προκαλεί ανησυχία.
Περί εργασιακών γκομενιλικών:
α) Όχι
β) Ούτε
γ) Κακό. Κυρίως για τους εμπλεκόμενους.
δ) Κακό είναι λέμε.
ε) Δυστυχώς, όσο οι σχέσεις όσο και η μαλακία στην τουαλέτα αποτελλούν θέμα συζήτησης. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι είναι σωστό.
στ) Όχι απαραίτητα. Το εργασιακό περιβάλλον είναι ένα εξίσου δυναμικό πεδίο έλξης των δύο φύλων. Από εκεί και πέρα, αν βλέπεις τις ίδιες φάτσες κάθε μέρα, λογικό είναι να δημιουργούνται και μικρό-συναισθηματάκια ανά καιρούς.
Τάδε έφη εξυπνάκιας...
Υ.Γ. Ωραίο blog! :)
έξυπνο ελληνάκι, χαίρομαι που βρήκες απλούς τους προβληματισμούς.
χαίρομαι επίσης που έδωσες απλές απαντήσεις.
η μόνη μου επιφύλλαξη είναι αν θα σου φαινόταν το ίδιο απλοί αν ήσουν εσύ στη γέφυρα του πλοίου για το οποίο μιλάμε ή αν ήσουν εσύ ή κάποιο άτομο που πονάς στη θέση του σχολιαστή ή του σχολιαζόμενου όσον αφορά τα γκομενιλίκια.
Ότι θα γίνει της πόρνης άμα πέσει η πρώτη δεν έπρεπε να το βάλω σαν ερώτηση αλλά σαν ρητορική.
Να σαι σίγουρη-σίγουρος ότι ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΣ ΠΟΡΝΗΣ και ας μην έχει αφανιστεί ο πλανήτης (ακόμα).
Το αιγαίο πέλαγος δεν ξέρω αν είναι θερμή ή χλιαρή περιοχή αλλα στα Ιμια κόντεψε να εξατμιστεί από τη καψα.
Με λίγα λόγια, συμφωνώ μαζί σου αλλά ....κράτα μια πισινή.
οκ, λάθος μου τότε που μάλλον τους θεώρησα απλούς.
Απλά το σκεπτικό μου για κάποιον που βρίσκεται στη γέφυρα ενός πολεμικού πλοίου, είναι ότι το επέλεξε να βρίσκεται εκεί. Πράγμα που σημαίνει ότι επέλεξε να είναι ένα "πιόνι" στα παιχνίδια μεγαλύτερων συμφερόντων. Πράγμα που με τη σειρά του σημαίνει ότι αναλαμβάνει τις ευθύνες του για αυτή την απόφαση.
Αν μιλάμε για φαντάρο, άρα για ένα πιο αθώο "θύμα" ενός πιθανού θερμού επεισοδίου, και πάλι σε ρεαλιστική βάση δεν βρίσκω τίποτα το επικίνδυνο αν πλέει στο Αιγαίο είτε είναι Έλληνας είτε Τούρκος ναύτης.
Σχετικά με τα γκομενιλίκια, απλά απάντησα έχοντας σαν γνώμονα να γράφω την άποψη κουτσομπόληδων συναδέλφων στα παλαιά μου υποδήματα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν σοβαροί λόγοι να μην μπλεχτεί κάποιος συναισθηματικά με άνθρωπο από τον επαγγελματικό του χώρο, που δεν ξέρω αν αφορούν το παρόν.
Σε κάθε περίπτωση σορρυ αν σου φάνηκε ότι αστειεύτηκα με προβληματισμούς που εσύ θεωρείς σοβαρούς. Δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου :)
Α.. και "εξυπνάκιας" δεν σημαίνει "έξυπνος". Σημαίνει αυτός που το παίζει έξυπνος ;)
αν νομιζεις οτι παρεξηγήθηκα , αυτό δεν ισχύει.πραγματικά σέβομαι τις απόψεις σου.
πραγματικά δεν έχω κατασταλάξει στις απαντήσεις και γι αυτό έκανα την ανάρτηση, για να πάρω διάφορες γνώμες.
δεν σε ειρωνεύομαι όταν λέω απλές απαντήσεις και ίσως σε μερικά πράγματα έχεις δίκιο.ίσως τα πράγματα να είναι απλά.
το μόνο που διαφωνώ ψιλοκάθετα είναι περι αθωώτητας ανάλογα με βαθμούς.επίσης, δεν βρίσκω εύκολα σχέση μεταξύ του εθελοντισμού στην υπηρεσία της πατρίδας με το τραγικό του να χαθούν (υποθετικά) πολυτιμο υλικό και προσωπικό (που δεν περισσεύει) από μη ρεαλιστική διαχείριση καταστάσεων από υποτιθέμενους αρμοδίους και μάλιστα χωρίς να αξιοποιηθούν στο μέγιστο.
Δηλαδή : δεν λυπάμαι το ναυτάκο και τον κυβερνήτη του που θα πεθάνουν σε μια γέφυρα επειδή ο τούρκος "έπαιξε" καλύτερα.
Λυπάμαι αυτούς που θα πάνε (υποθετικά πάντα) ανυποψίαστοι και ενώ είναι καλοί σε αυτό που τους πληρώνει ο φορολογούμενος να κάνουν, επειδή κάποιος εγκέφαλος (που μεταξύ μας, δεν επιλέχθηκε ανάμεσα σε χίλιους ως ο καλύτερος) τους είπε να περιμένουν διαταγές.Και μαζί τους και μία πχ φρεγάτα.
Αυτό σαν έλληνας δεν το θέλω. Προτιμώ να την κρατήσουν "μέσα" τη φρεγάτα μια και καλή.
Δες το αλλιώς :
αγοράζεις έναν πανάκριβο και εκπαιδευμένο σκύλο (από το υστέρημά σου) για να σου φυλάει το σπίτι, και τον αφήνεις δεμένο με φίμωτρο στον κλέφτη και πας διακοπές.
Πιστεύω, καλύτερα να μην τον αγόραζες ή άπαξ και τον πήρες, παρ τον μαζί σου διακοπές ή κάντου ευθανασία.
Αλλά μην τον αφήνεις τον καημένο τον κόπρο να τον σαπίσουν στις κλωτσίές τα πρεζόνια γιατί έχεις το κρίμα πάνω σου.
Το θέμα της "αθωότητας ανάλογα με τους βαθμούς" έχει να κάνει με το γεγονός ότι ένας φαντάρος πχ δεν επέλεξε να βρίσκεται στη συγκεκριμένη φρεγάτα. Ο βαθμοφόρος όμως το επέλεξε.
Από εκεί και πέρα, στην ουσία θέτεις το θέμα των πολεμικών συρράξεων ή θερμών επεισοδίων γενικότερα, σε συνδυασμό με την ευρύτερη ελληνική μπαρουφολογία στα ανώτερα κλιμάκια και στις θέσεις ευθύνης. Δηλαδή, αυτό που αναφέρεις κι εσύ.
Τώρα σχετικά με την υπηρεσία στην πατρίδα, τί να πω; Υποθέτω ότι κάποιος εθελοντής ή επαγγελματίας που θέτει εαυτόν στην υπηρεσία της πατρίδας, σημαίνει ότι κάνει ακριβώς αυτό. Και ρεαλιστικά μιλώντας, πατρίδα δεν είναι ούτε η σημαία, ούτε μία χούφτα σύμβολα. Πατρίδα είναι οι κρατικοί φορείς που έχουν τη δύναμη βάση νόμου να δίνουν διαταγές στο συγκεκριμένο εθελοντή ή επαγγελματία.
Ακούγεται τραγικό, αλλά έτσι είναι.
καταλαβαίνω ότι κατα βάση συμφωνούμε.
α) τεχνική διευκρίνηση : δεν υπηρετούν στρατεύσιμοι εδω και χρόνια σε πλοια κρούσης.
β)συμφωνώ απόλυτα ότι θέτεις εαυτόν στην διάθεση της εξουσίας του κράτους (όπως κάνει κάθε πολίτης όπου και αν δουλεύει).
Αυτό δεν σημαίνει ότι δε μπορείς να εκφέρεις άποψη πάνω στους συγκυριακούς χειρισμούς συγκεκριμένων ατόμων για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους.
Αλίμονο, αν ότι κάνει η ηγεσία μένει άκριτο!
Το θέμα είναι πόσο σωστές είναι οι κριτικές και οι προβληματισμοί.
να απαντήσω και εγώ στο 2... το πλήρωμα τραγουδάει το "...και για την ένδοξη πατρίδα, κρεββάτι έχω στα βαθειά νερά..." και ανοίγει πυρ στον ποιο κοντινό στόχο, με ότι έχει ο καθένας πρόχειρο. Απο M1 Garand μέχρι Oto Melara, Και Penguin!
ωραίο blog!
προς δεσποταδες:
πες τα γιατι δεν (θελουν να ?) καταλαβαινουν!
@enikolo το να εκφράζει κάποιος τέτοιες απόψεις δυστυχώς έχει καταντήσει κατακριτέο. Δεν είμαι "στρατόκαυλος", ούτε στρατιωτικός, υπηρέτησα κανονικά την θητεία μου όπως και εκατομμύρια άλλοι Ελληνες και δεν ντρέπομαι για αυτό, αλλά ούτε και καυχιέμαι. Απλά είμαι υπερήφανος που το έκανα και έχω την εντύπωση οτι το "αμύνεσθαι περί πάτρις" έχει κάποιο νόημα... Και ας προσπαθούν κάποιοι να μας κάνουν να το ξεχάσουμε και να το θεωρήσουμε "ξεπερασμένο" και "αντι-ειρηνικό". Αλλά μεγάλη κουβέντα θα ανοίξουμε....
Όντως, μεγάλη κουβέντα!
Ένιουει, εγώ ήθελα να πάρω γνώμες γενικώς, μπας και μου διαφεύγει κάτι προφανές.
Brain storming!
YG προς ελληνάκι :
έψαξα αρκετα μετά το σχόλιο σου και δεν βρήκα πουθενα καταγεγραμένη ΝΑΥΤΙΚΗ κρίση που να έπεσε κανονιά και μετα να μην έγινε της πόρνης.
Αν έχεις κάτι συγκεκριμένο υπόψη σου, στείλε ηλ. διέυθυνση ή τίτλο (για βιβλίο).
Μα αυτό εννόω! Τα μεγάλα μυαλά προλαμβάνουν το στάδιο πριν την κανονιά. Μπορεί αυτό το στάδιο να περιλαμβάνει τσαμπουκάδες, βρισίδια, παραβιάσεις υδάτων ή εναέριων χώρων αλλά σε καμία περίπτωση κανονιά.
Υπάρχει και μία ετοιμότητα, βλέπεις, που πρέπει να διασφαλιστεί. ;)
Σωστός.Δεν το έθεσα σωστά εξ αρχής.Δικό μου σφάλμα.
Δεν αναφερόμουν στις περιπολίες και στη φύλαξη των συνόρων (ναυτικών).
Αναφερόμουν σε κρίσεις όπως Ίμια και γενικά την αντίληψη που επικρατεί ότι αν ξανατύχει κάτι παρόμοιο θα μπορέσει να ελεγχθεί από ένα κέντρο αποφάσεων το οποίο, αυτό θα αποφασίσει αν θα κλιμακωθεί η κατάσταση η όχι.
Αυτό που λέω στην ουσία, είναι ότι όλα δείχνουν πως το γεγονός ότι δεν εγινε το έλα να δεις στα Ίμια,....ήταν και "λίγο" τύχη (ή για άλλους ατυχία).
Θα σταθώ στην δεύτερη υπόθεση σου:
α)δικαιολογούνται οι υπόλοιποι να τους συζητάνε?
Όχι βέβαια. Ο ηθικός άνθρωπος δεν ασχολείται με την προσωπική ζωή των άλλων
β)αν δεν δικαιολογούνται, αυτοί που γίνονται αδιάκριτοι φταίνε εν μέρη στο ότι δεν διαφυλάτουν σωστά την προσωπική τους σχέση?
Να στο θέσω πιο ξεκάθαρα: αν δεις μια γυμνή γειτόνισσα η οποία κάθεται πίσω από το παράθυρο του σπιτιού της (χωρίς να το κάνει επίτηδες έτσι; ) είναι ηθικό να κάθεσαι και να την χαζεύεις επειδή αυτή δεν πρόσεχε;
γ)η επιδίωξη σχέσης στον ίδιο εργασιακό χώρο είναι καλό, κακό ή αδιάφορο γενικώς?
Είναι κακό γιατί άπαξ και χωρίσει το ζεύγος θα είναι δύσκολη έως αδύνατη η συνεργασία τους
δ)αν δεν είναι κακό,τότε πως διασφαλίζεται η δίκαιη μεταχείριση όταν ανάμεσα στους υφισταμένους σου βρίσκεται ή γκόμενα ή ο γκόμενός σου?
Φυσικά και δεν διασφαλίζεται με κανέναν τρόπο. Θα πρέπει να είναι ηθικού χαρακτήρα ο προϊστάμενος και γι’αυτό να αποφεύγει τέτοιου είδους σχέσεις.
ε)αν οι ερωτικές σχέσεις (που γίνονται αντιληπτές) μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο, δεν είναι θέμα που προκαλεί συζήτηση, τότε με το ίδιο σκεπτικό δε θα έπρεπε να λέμε " θα πάρω μια τσόντα μπροστά σε όλους, θα μπώ στην τουαλέτα, θα ακουστεί τσουκου-τσουκου-τσουκου-τσουκου-ααααααααχ!, και όταν βγώ θα είναι κουτσομπόληδες και κακοπροαίρετοι όσοι πουν ότι μαλακίστηκα γιατί δεν τους αφορά η προσωπική μου ζωή".
Όχι, γιατί θα πρέπει να κάνουμε εμείς τους ηθικούς κριτές των πάντων;
Και για να κάνει κάποιος κάτι τέτοιο (να προβεί στο σκηνικό που λες) θα πρέπει να είναι πολύ μικρός (σε ήθος) γιατί ακριβώς ασχολείται με αυτούς που ασχολούνται με άλλους. Δεν ξεχωρίζεις από τους άλλους όταν κατακρίνεις τους κουτσομπόληδες (αυτοί που φαίνονται δεν χρειάζεται να τους δείχνεις είναι περιττό).
στ)μήπως η επιδίωξη σχέσης μέσα στη δουλειά είναι δείγμα ανεπαρκούς και ελλειπούς μοντέλου διαβίωσης έξω από αυτήν?μήπως είναι αυτό που λέμε "χέζεις εκεί που τρώς"?
Είναι δείγμα λανθασμένης οικογενειακής ανατροφής. Όταν η μαμά και ο μπαμπάς δεν δίνουν ηθικές αρχές στο παιδί τότε τι περιμένεις;
Να πω την αλήθεια μου, αυτά σκεφτόμουν κι εγώ πανω-κάτω, αλλά και μια δημοσκόπιση δε βλάπτει.
Δεν έχω λάβει ακόμα γυναικεία άποψη στο θέμα.Να δούμε...
στο πρωτο, δεν ξσερως τι να πω...
Μου θυμισε λιγο απο "ναυμαχια" να σου πω την αληθεια.
οσον αφορα το δευτερο θεμα, 1ον στη ελληνικη πραγματικοτητα το "κουτσομπολιο" ειναι πολυ συβηθες φαινομενο μωρε. Μεσα σε εναν κλειστο(σχετικα) εργασιακο χωρο, ειναι λογικο να συζητιεται οτιδηποτε, και αυτο γιατι ειμαστε γενικα περιεργα οντα, και θελουμε να μιλαμε για πραγματα που δεν μας αφορουν. Τωρα οσον αφορα το ποια απτις 2 πλευρες "δικαιολογειτε, ενα θα πω, η μιση ντροπη δικη τους και αλλα μιση δικη μας....
Δημοσίευση σχολίου